O2, İngiltere'deki 2G ağ kapatma planlarını duyurarak, yaz 2029'dan itibaren eski teknolojiye dayalı hizmetleri sonlandıracağını açıklamıştır. Bu kapatma, sadece eski cep telefonlarını değil, akıllı sayaçlar ve telecare alarm sistemleri gibi kritik altyapı cihazlarını da etkileyecektir.
2G ağının sonu, milyonlarca kurulu cihazın ağ bağlantısını yitirebileceği anlamına gelmektedir. İnternet nesneleri (IoT) uygulamaları, enerji yönetim sistemleri ve tele-sağlık çözümleri için bu geçiş işletimsel bakımdan önemli bir adımdır. Kuruluşlar, 4G/5G tabanlı alternatif iletişim protokollerine geçiş hazırlığını yapmalı ve cihazlarının uyumluluğunu gözden geçirmeli.






